Blog

 

dziewczynka

Zajęcia rewalidacyjne to jeden z elementów edukacji przedszkolnej mających na celu wspieranie wszechstronnego rozwoju naszych podopiecznych. Są one dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego przedszkolaka i prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów. Wyjaśniamy, dla kogo przeznaczone są zajęcia rewalidacyjne, jaki jest ich cel oraz jak prowadzimy je w naszym przedszkolu integracyjnym na Mokotowie.

nauka

Naukę języków obcych warto rozpocząć jak najwcześniej. Kilkulatki każdego dnia uczą się nowych rzeczy, a ich umysły są niezwykle chłonne. Małe dzieci można uczyć każdego języka obcego, szczególnie jeśli pochodzą z rodzin dwujęzycznych, a nauka odbywa się w naturalny sposób. Gdy jednak nie mamy takiej możliwości, najlepiej będzie zacząć edukację od języków uznawanych za łatwe do nauki, a przy tym szeroko rozpowszechnionych.

pedagog

Pedagog to osoba, która wspiera wychowawców w ich codziennej pracy, służy pomocą również rodzicom i przede wszystkim przedszkolakom. Jego zadania mogą być zróżnicowane, a konkretny plan działań powinien być dostosowany do potrzeb dzieci uczęszczających do danej placówki, nauczycieli i opiekunów. Pedagog przedszkolny na co dzień mierzy się z szeregiem wyzwań. W artykule przedstawiamy jego główne zadania.

dzieci

Typowy plan dnia w każdej placówce edukacyjnej wygląda nieco inaczej. W przedszkolach integracyjnych codzienne zajęcia są zazwyczaj usystematyzowane i obejmują zarówno zabawy edukacyjne, jak i ruchowe czy muzyczne. Nie brakuje również czasu na spokojne zjedzenie posiłków oraz odpoczynek.

dziecko

O integracji sensorycznej oraz jej terapii słyszymy w ostatnim czasie coraz więcej. Wprowadza ją do swojego planu zajęć wiele placówek edukacyjnych, w szczególności sprawujących opiekę nad najmłodszymi dziećmi. Jako ważny element pracy z maluchami dotkniętymi różnego typu niepełnosprawnością, terapia SI prowadzona jest m.in. w przedszkolach dla dzieci ze spektrum autyzmu. Wyjaśniamy, czym jest integracja sensoryczna oraz dlaczego odgrywa istotną rolę w edukacji przedszkolaków.

brytyjska flaga

Naukę języka obcego najlepiej rozpocząć jeszcze w wieku przedszkolnym. Małe dzieci łatwiej uczą się nowych rzeczy, a nabyte umiejętności są u nich lepiej utrwalane, niż u młodzieży i dorosłych. Ponadto maluchy, które od najmłodszych lat stykają się z językiem obcym, w późniejszym czasie nie mają problemów z prawidłową wymową z obcym akcentem.