Blog

 

dzieci

Typowy plan dnia w każdej placówce edukacyjnej wygląda nieco inaczej. W przedszkolach integracyjnych codzienne zajęcia są zazwyczaj usystematyzowane i obejmują zarówno zabawy edukacyjne, jak i ruchowe czy muzyczne. Nie brakuje również czasu na spokojne zjedzenie posiłków oraz odpoczynek.

dziecko

O integracji sensorycznej oraz jej terapii słyszymy w ostatnim czasie coraz więcej. Wprowadza ją do swojego planu zajęć wiele placówek edukacyjnych, w szczególności sprawujących opiekę nad najmłodszymi dziećmi. Jako ważny element pracy z maluchami dotkniętymi różnego typu niepełnosprawnością, terapia SI prowadzona jest m.in. w przedszkolach dla dzieci ze spektrum autyzmu. Wyjaśniamy, czym jest integracja sensoryczna oraz dlaczego odgrywa istotną rolę w edukacji przedszkolaków.

brytyjska flaga

Naukę języka obcego najlepiej rozpocząć jeszcze w wieku przedszkolnym. Małe dzieci łatwiej uczą się nowych rzeczy, a nabyte umiejętności są u nich lepiej utrwalane, niż u młodzieży i dorosłych. Ponadto maluchy, które od najmłodszych lat stykają się z językiem obcym, w późniejszym czasie nie mają problemów z prawidłową wymową z obcym akcentem.

drewniane klocki

Grupy zerowe stanowią pierwszy z obowiązkowych etapów edukacji, którego zadaniem jest przygotowanie dzieci do czekającej je nauki w szkole. Tworzone są jako najstarsze oddziały w przedszkolach lub najmłodsze w szkołach podstawowych. Dla wielu maluchów jest to pierwszy kontakt z placówką edukacyjną, zatem rozpoczęcie nauki bywa stresującym momentem zarówno dla nich, jak i ich rodziców. Wyjaśniamy dziś, jak przebiegają zajęcia w takich grupach.

dziecko

Pierwsze dni w nowym miejscu bywają stresujące zarówno dla kilkulatków, jak i ich rodziców. Dotyczy to w szczególności maluchów, które po raz pierwszy maja zostać pod opieką obcych osób. Wiele przedszkoli organizuje dni adaptacyjne lub umożliwia stopniowe oswajanie dziecka z nową sytuacją. Wyjaśniamy, jak wyglądają pierwsze dni w przedszkolu oraz jak przygotować malucha do rozłąki z rodzicami.

autyzm

Spektrum autyzmu obejmuje całościowe zaburzenia neurorozwojowe i diagnozowane jest najczęściej u kilkuletnich dzieci. Wiąże się z występowaniem problemów dotyczących sfery emocjonalnej i poznawczej. Pojawiają się też nieprawidłowości dotyczące nawiązywania relacji czy komunikowania się. Często występują zaburzenia pracy zmysłów oraz oznaki nieprawidłowego rozwoju motorycznego, objawiające się m.in. trudnościami w koordynacji ruchowej.