Przykładowe plany pracy poszczególnych grup

Bieżące plany pracy dydaktyczno – wychowawczej zamieszczamy na Facebooku Raz, Dwa, Trzy – My

 

Plany pracy dydaktyczno – wychowawczej styczeń 2020

Grupa : Tygryski

Bloki tematyczne:

1. Mijają dni, miesiące, lata

  • Rozwijanie koncentracji uwagi
  • Zapoznanie z tradycjami noworocznymi i sylwestrowymi
  • Rozwijanie mowy
  • Zachęcanie do składania życzeń
  • Rozwijanie pamięci muzycznej
  • Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy z rówieśnikami
  • Dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej
  • Rozwijanie empatii
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej
  • Rozwijanie małej motoryki

 

2. Zima i zwierzęta

  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Zapoznanie z różnymi sposobami pomocy ptakom i zwierzętom zimą
  • Wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
  • Wzbogacanie słownika
  • Rozwijanie intuicji geometrycznej i postaw proekologicznych
  • Usprawnianie umiejętności przeliczania
  • Poznawanie wyglądu niektórych ptaków
  • Rozpoznawanie różnic i podobieństw w wyglądzie wybranych ptaków
  • Rozwijanie kompetencji językowych

 

3. Babcia i dziadek

  • Rozwijanie koncentracji uwagi
  • Kształtowanie więzi z rodziną
  • Doskonalenie umiejętności wokalnych
  • Usprawnianie pamięci słuchowej
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5
  • Kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
  • Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych
  • Zintegrowanie środowiska przedszkolnego i rodzinnego dziecka
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości

 

Rysunek bawiących się dzieci


 

Grupa " Żabki"

Bloki tematyczne:

  • ,,Mijają dni, miesiące, lata…’’
  • ,,Zima i zwierzęta’’
  • ,,Babcia i dziadek’’
  • ,,Baśnie, bajki, bajeczki’’

 

,,Mijają dni, miesiące, lata…’’

Cele:

  • Poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku;
  • Dostrzeganie upływu czasu;
  • Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim;
  • Kształtowanie poczucia rytmu;
  • Rozwijanie sprawności ruchowej;

 

,,Zima i zwierzęta’’

Cele:

  • Utrwalenie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą;
  • Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym;
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
  • Wykonanie układu ruchowego do piosenki;

 

,,Babcia i dziadek’’

Cele:

  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;
  • Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych;
  • Rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej;
  • Kształtowanie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych;

 

,,Baśnie, bajki, bajeczki’’

Cele:

  • Poznawanie wybranych wartości(prawdomówności);
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji;
  • Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia:
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały;

 

Grupa " Zerówczaki"

Bloki tematyczne:

  1. Mijają dni, miesiące, lata
  2. Zima i zwierzęta
  3. Babcia i dziadek
  4. Projekt Bezpieczeństwo zimą

 

1. Mijają dni, miesiące, lata

  • zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy
  • poznawanie nazw miesięcy,
  • utrwalanie oznak pór roku.
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • rozwijanie sprawności fizycznej

 

2. Zima i zwierzęta

  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych.

 

3. Babcia i dziadek

  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom.
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie mowy i pamięci

 

4. Projekt „ Bezpieczeństwo zimą”

  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, tworzenie siatki pytań
  • do pojęcia bezpieczeństwo zimą,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami.
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych,
  • przedstawienie wizerunku ratownika medycznego; przybliżenie jego pracy,
  • poznawanie elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy.

"Mów dziecku, że może, że potrafi"

Janusz Korczak

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.