• "Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy"
    Janusz Korczak
  • "zaufaj dziecku i szanuj je"
    Maria Montessori
  • "Nie ma dzieci są ludzie"
    Janusz Korczak
  • "Mów dziecku że jest dobre, że może, że potrafi "
    Janusz Korczak
  • Poznajemy hiszpański i angielski
  • "musimy dostrzec cuda ukryte w dziecku
    i pomóc mu je rozwijać" Maria Montessori

przykładowe plany pracy poszczególnych grup

 

 

 

 

Bieżące plany pracy dydaktyczno – wychowawczej  zamieszczamy na Facebooku.  

Raz, Dwa, Trzy – My…..

 

Plany pracy dydaktyczno – wychowawczej  Styczeń 2020

Grupa : Tygryski

  • BLOKI TEMATYCZNE:

     

    1. Mijają dni, miesiące, lata
    • Rozwijanie koncentracji uwagi
    • Zapoznanie z tradycjami noworocznymi i sylwestrowymi
    • Rozwijanie mowy
    • Zachęcanie do składania życzeń
    • Rozwijanie pamięci muzycznej
    • Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy z rówieśnikami
    • Dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej
    • Rozwijanie empatii
    • Kształtowanie poczucia rytmu
    • Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej
    • Rozwijanie małej motoryki

     

    1. Zima i zwierzęta
    • Rozwijanie sprawności ruchowej
    • Zapoznanie z różnymi sposobami pomocy ptakom i zwierzętom zimą
    • Wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
    • Wzbogacanie słownika
    • Rozwijanie intuicji geometrycznej i postaw proekologicznych
    • Usprawnianie umiejętności przeliczania
    • Poznawanie wyglądu niektórych ptaków
    • Rozpoznawanie różnic i podobieństw w wyglądzie wybranych ptaków
    • Rozwijanie kompetencji językowych

     

    1. Babcia i dziadek
    • Rozwijanie koncentracji uwagi
    • Kształtowanie więzi z rodziną
    • Doskonalenie umiejętności wokalnych
    • Usprawnianie pamięci słuchowej
    • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5
    • Kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
    • Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych
    • Zintegrowanie środowiska przedszkolnego i rodzinnego dziecka
    • Wzmacnianie poczucia własnej wartości

Grupa " Żabki"

Bloki tematyczne:

  • ,,Mijają dni, miesiące, lata…’’
  • ,,Zima i zwierzęta’’
  • ,,Babcia i dziadek’’
  • ,,Baśnie, bajki, bajeczki’’

,,Mijają dni, miesiące, lata…’’

Cele:

  • Poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku;
  • Dostrzeganie upływu czasu;
  • Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim;
  • Kształtowanie poczucia rytmu;
  • Rozwijanie sprawności ruchowej;

,,Zima i zwierzęta’’

Cele:

  • Utrwalenie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą;
  • Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym;
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
  • Wykonanie układu ruchowego do piosenki;

,,Babcia i dziadek’’

Cele:

  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;
  • Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych;
  • Rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej;
  • Kształtowanie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych;

,,Baśnie, bajki, bajeczki’’

Cele:

  • Poznawanie wybranych wartości(prawdomówności);
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji;
  • Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia:
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały;

Grupa " Zerówczaki"

Bloki tematyczne:

  1. Mijają dni, miesiące, lata
  2. Zima i zwierzęta
  3. Babcia i dziadek
  4. Projekt Bezpieczeństwo zimą

 

  1. Mijają dni, miesiące, lata
  • zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy
  • poznawanie nazw miesięcy,
  • utrwalanie oznak pór roku.
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  1. Zima i zwierzęta
  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych.
  1. Babcia i dziadek
  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom.
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie mowy i pamięci
  1. Projekt „ Bezpieczeństwo zimą”
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, tworzenie siatki pytań
  • do pojęcia bezpieczeństwo zimą,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami.
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych,
  • przedstawienie wizerunku ratownika medycznego; przybliżenie jego pracy,
  • poznawanie elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy,