Wyrównywanie szans rozwojowych
W naszym przedszkolu troszczymy się o to, by każde dziecko mogło rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami i w swoim tempie – z poszanowaniem jego godności, emocji i indywidualnych potrzeb. Szczególną uwagę poświęcamy dzieciom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, oferując im wsparcie, które obejmuje sferę poznawczą, emocjonalną i społeczną. Prowadzimy zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, których program tworzony jest indywidualnie – z myślą o konkretnym dziecku i jego sytuacji rozwojowej.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia obejmują profilaktykę, diagnozę i terapię. Dokładne rozpoznanie problemów w rozwoju dziecka i analiza ich konsekwencji pozwala dobrać odpowiednie środki, formy i metody pedagogiczne. Zajęcia przeznaczone są głównie dla dzieci wymagających indywidualnego podejścia, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych, z dysleksją rozwojową. Stosujemy różnorodne ćwiczenia i ciekawe zabawy, stymulujące językowy rozwój dzieci, ułatwiające mówienie, czytanie i pisanie. Co robimy w ramach zajęć?
- Zajmujemy się zaburzeniami mowy,
- Stosujemy ćwiczenia wspomagające artykulację,
- Korygujemy zaburzenia analizy i syntezy słuchowej lub wzrokowej,
- Usprawniamy funkcje wpływające na orientację w przestrzeni,
- Niwelujemy opóźnienia rozwoju ruchowego i zaburzenia sfery emocjonalnej (nadpobudliwość, zahamowanie). Celem działań korekcyjno-kompensacyjnych jest:
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka,
- rozwijanie spostrzegawczości i ćwiczenie koncentracji uwagi,
- usprawnianie koordynacji wzrokowej, słuchowej, ruchowej i sprawności manualnej,
- kształtowanie umiejętności porównywania i segregowania,
- zapobieganie powstawaniu wtórnych zaburzeń emocjonalnych w zachowaniu.