• Poznajemy hiszpański i angielski
  • "zaufaj dziecku i szanuj je"
    Maria Montessori
  • "Mów dziecku że jest dobre, że może, że potrafi "
    Janusz Korczak
  • "Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy"
    Janusz Korczak
  • "musimy dostrzec cuda ukryte w dziecku
    i pomóc mu je rozwijać" Maria Montessori
  • "Nie ma dzieci są ludzie"
    Janusz Korczak

przykładowe plany pracy poszczególnych grup

 

 

 

 

Bieżące plany pracy dydaktyczno – wychowawczej  zamieszczamy na Facebooku.  

Raz, Dwa, Trzy – My…..

 

Plany pracy dydaktyczno – wychowawczej  Styczeń 2018

Grupa : Tygryski

Bloki tematyczne:

  1. Co robią zwierzęta zimą?
  • Poznawanie przyrody, dokarmianie zwierząt zimą;
  • Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków zimą;
  • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt żyjących w lesie;
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej;
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych;
  • Rozwijanie umiejętności liczenia;
  1. Zimo baw się z nami
  • Przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach;
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów;
  • Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu, bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • Rozwijanie pamięci;
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego;
  • Rozwijanie umiejętności określania długości przedmiotów;
  1. Babcia i dziadek
  • Podawanie informacji na temat swojej rodziny: jak mają na imię mama i tata, nazywanie członków najbliższej i dalszej rodziny;
  • Rozwijanie mowy i pamięci;
  • Rozwijanie możliwości wokalnych, poczucia rytmu i umiejętności poruszania się przy muzyce;
  • Zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim;
  • Ukazanie sposobu niesienia pomocy osobom starszym;
  1. Sporty zimowe
  • Poznanie różnych rodzajów sportów zimowych, zabawy naśladowcze
  • Rozwijanie sprawności ruchowej;
  • Rozwijanie sprawności manualnej;

 

Grupa : Żabki

Bloki tematyczne:

  1. Zwierzęta są głodne
  • Poznawanie nazw ptaków odwiedzających karmniki zimą
  • Zwracanie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dzieciom
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych
  1. Zimowe zabawy
  • Wyrabianie u dzieci poczucia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu
  • Kształtowanie bezpiecznego korzystania z urządzeń znajdujących się na placu zabaw
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • Doskonalenie zdolności wokalnych
  1. Babcia i dziadek
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania powiązań rodzinnych
  • Rozwijanie zdolności wypowiadania się
  • Doskonalenie umiejętności prezentowania własnych umiejętności wokalnych
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej (posługiwanie się prawidłowo przyimkami)
  1. Jestem samodzielny w kuchni
  • Przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków
  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej
  • Wyrabianie u dzieci poczucia uczestnictwa w przygotowaniach prostych potraw
  • Doskonalenie percepcji słuchowej

 

Grupa: Zerówczaki

Bloki tematyczne:

  1. A czas płynie i płynie
  • Zapoznanie z nazwami miesięcy
  • Rozróżnianie pór roku,
  • Zwrócenie uwagi na budowę kalendarzy i ich charakterystyczne elementy
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia
  • Uświadomienie konieczności racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Rozwijanie prawidłowej wymowy głosek cz, c
  • Rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenia zbiorów( w zakresie 7)
  • Określanie wartości logicznej zdań( prawda/ fałsz)
  • Zachęcanie do wspólnego działania
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
  1. Zimą zwierzęta i ptaki czekają na naszą pomoc
  • Uświadomienie dzieciom konieczności dokarmiania ptaków i zwierząt w trudnych zimowych warunkach
  • Wyrabianie opie­kuńczego stosun­ku do ptaków
  • Poznanie gatunków ptaków zimujących w polsce
  • Elementarna nauka czytania(rozpoznawanie liter drukowanych – ma­łych i wielkich, czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej)
  • Klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych
  • Zapoznanie z lite­rą s: małą i wiel­ką, drukowaną i pisaną
  • Rozwijanie umie­jętności wokal­nych
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  1. Zawsze pamiętam o Babci i Dziadku
  • Zachęcanie dzieci do podtrzymywania rodzinnych zwyczajów i tradycji więzi emocjonalnych z najbliższymi członkami
  • Rozbudzanie empatii i uczenie właściwego reagowania na emocje i potrzeby innych
  • Kształcenie gotowości do niesienia pomocy i respektowania prawa do wypoczynku najbliższych
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - budowania dialogu, wywiadu, rozmowy
  • Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec osób starszych
  • Samodzielne przygotowywanie drobnych prezentów lub wymyślanie niespodzianek dla babci i dziadka
  • Rozpoznawanie liter drukowanych – ma­łych i wielkich
  • Czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  1. Zimowy czas
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
  • Dostrzeganie cykliczności pór roku
  • Ukazanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu
  • Ukazanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zimowych zabaw
  • Zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi
  • Pamięciowe opanowanie utworu literackiego
  • Umuzykalnianie dzieci
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej
  • Rozwijanie mowy
  • Przygotowanie do nauki pisania